رفتن به محتوای اصلی
۱ شهریور, ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹

شهردار قم روز پزشک را تبریک گفت 

مطلب بدون عنوان 5485
شهردار قم در پیام تبریک روز پزشک گفت: پزشکان جایگاهی ارزشمند را در حفظ سلامت جامعه داشته و نقش‌آفرینانی اساسی در میدان مبارزه با بیماری‌ها و آسیب‌ها هستند.

به گزارش شهرنیوز، همزمان با فرارسیدن اول شهریور، روز پزشک، سید مرتضی سقائیان نژاد در پیامی روز پزشک را به تمام پزشکان کشور و به ویژه پزشکان شهر قم تبریک گفت. 

متن پیام شهردار قم به این شرح است: 

طبابت در تاریخ کهن سرزمین عزیزمان ایران اسلامی نه صرفاً یک حرفه و یا دانش بلکه همواره نشانی از فرهیختگی انسان‌هایی داشته است که توانسته‌اند درمان‌گر جسم و کالبد آدمیان باشند و در این مسیر بکوشند تا دردی را دوا نمایند.

پیوند حکمت و طبابت در این راه باعث شده تا شمه‌ای از حکمت الهی در جسم و روح آدمی تجلی یابد و به این واسطه بزرگانی همچون حکیم بزرگ شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا، تعالی روحانی انسان را در گرو سلامتی جسم و جان او تعریف می‌کنند.

پزشکی که تلفیقی است از علم و دانش و حکمت و بر مبنای شناخت ازجمله نیازهای اساسی بشر امروز است و پزشکان جایگاهی ارزشمند را در حفظ سلامت جامعه داشته و نقش‌آفرینانی اساسی در میدان مبارزه با بیماری‌ها و آسیب‌ها هستند.

فرارسیدن زادروز فیلسوف، دانشمند و حکیم بزرگ ایران‌زمین، ابوعلی سینا و روز پزشک را گرامی داشته و ضمن تبریک این روز به‌تمامی تلاشگران نظام سلامت در کشور عزیز ایران اسلامی، امیدوارم با تلاش این جامعه بزرگ فرهیخته در کنار توجه به زیرساخت‌ها و بایسته‌های بهداشت و سلامت اجتماعی شاهد ارتقاء بخش‌های مختلف این مهم در سطح جامعه و در بین هم‌میهنان عزیز این سرزمین پهناور باشیم.

سید مرتضی سقائیان نژاد
شهردار قم
 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/mtPQr